Menjaga Pakaian Tetap Harum-Anda boleh memiliki pakaian yang senantiasa bersih, harum dan segar seperti dari laundryan. Dengan melakukan beberapa tips di bawah ini. Dan yang akan membuat pakaian anda meiliki bau harum yang tahan lama.
Menjaga Pakaian Tetap Harum
Menjaga Pakaian Tetap Harum

Gunakan Air Yang Berbeza

Untuk mencuci, membilas dan menyerap dengan pelembut dan pewangi pakaian, gunakan air yang berbeza. Ini akan menghindarkan bahan buangan yang terbawa dari pakaian atau bilasan sebelumnya.

memeras Pakaian

Setelah mencuci dan membilas, peras pakaian. Sekalipun anda menggunakan mesin basuh, peras pakaian dengan tangan. Dengan demikian sisa air sabun atau air najis akan turun dari serat pakaian dan pakaian siap untuk direndam pewangi.

Menenggelamkan Dengan Masa Yang Cukup

Rendamkan pakaian dengan waktu yang tepat. Mengelakkan bau air kumbahan atau pewangi berubah menjadi kurang sedap. Bila dirasa sudah cukup segar, maka pakaian sudah bersedia untuk peringkat seterusnya.

Mengeringkan Pakaian Dengan diangin-anginkan Dan Panas Yang Cukup

Mengeringkan juga boleh menjadi titik penting agar pakaian tetap segar dan wangi. Agar serat tetap harum, jemur pakaian di tempat teduh dengan lampu dan peredaran yang sangat berleluasa. Ini akan menghindarkan pakaian bau apek dan bau matahari. Angin akan membantu penyejatan tanpa mengubah bau pakaian.

Seterika Dengan Pelicin dan Lipat

Seterika pakaian dengan menggunakan pelicin kerana akan membuat pakaian lebih wangi. Pakaian yang dilipat pun boleh menjaga aromanya lebih tahan lama berbanding yang digantung, Bila anda ingin menggantung pakaian anda, gantung dalam almari yang bersih dari cendawan dan kelembapan. Gantungkan pewangi di dalamnya.

***
-berbagai sumber-