Tips Melipat Lengan Pakaian-Melipat lengan Pakaian Agar Kelihatan Stylish Apa yang ingin anda lakukan dengan pakaian anda. Misalnya ketika anda bosan dengan pakaian lengan panjang. Pakaian dengan lengan yang panjang memang terkesan hangat, lurus, formal dan seumpamanya. Bila anda ingin melipat lengan pakaian anda, gunakan helah yang tepat agar lipatan itu tidak terkesan kaku.
Melipat Lengan Pakaian
Melipat Lengan Pakaian 

Melipat Biasa Atau Calssic Roll

Kaedah ini menggunakan cara biasa yang lebih simple dengan melipat lengan seperti biasa. Dengan kaedah ini anda boleh membuat gaya yang lebih charming dan membuat lengan terlihat berkadar.

Melipat Dengan Outer Denim Atau Double Layer Roll

Outer denim memang bahannya lebih kaku dan tebal. Bila anda mengggunakan pakaian tersebut, maka lebih baik membuat salah satunya lebih kelihatan. Tarik sedikit lengan dalam dan lipat lengan jeans seperti biasa. Gaya ini sesuai untuk musim penghujan atau dalam perjalanan ke tempat yang lebih sejuk.

Melipat Dengan Outer Sweater Atau One Step Roll

Ada dua cara bila anda menggunakan outer seperti ini. Pertama dengan melipat hujung lengan dalam ke luar. Tak perlu sampai ke siku, cukup di kawasan pergelangan tangan saja. Dengan cara ini anda boleh membuat gaya yang lebih kelihatan smart.

Melipat lengan Pakaian Dan Cardigan Atau Cardigan Roll

Anda boleh menggunakan friday style ini dengan melipat lengan pakaian hingga ke siku. Buat lipatan yang lebarnya medium agar anda lipatan lengan tidak terlalu tebal. Sesuai bagi yang suka gaya casual kerana cara ini membuat anda kelihatan lebih proporsional.

Selamat mencuba.

***
-berbagai sumber-